9 tipů pro návrh úspěšného loga

Mít kvalitní logo se na první pohled nemusí zdát jako důležitá věc pro vaši firmu. Možná si můžete myslet, že logo pro podnikání není potřeba. Ale opak je pravdou. Logo je na trhu základním identifikačním prvkem každé firmy. Zákazníci si spojí vaše logo s vaší nabídkou služeb a produktů. To jak na ně logo působí, může ovlivnit jejich vnímání celé vaši značky.

Zde je 9 tipů, které by mělo splňovat kvalitně vytvořené logo:

urviho-novinka-10-tipu-pro-navrh-uspesneho-loga-lehce-zapamatovatelne

Lehce zapamatovatelné

Pokud si logo nebudou moci lidé bez problémů zapamatovat, pak ztrácí jeho používání smysl. Aby si lidé pokaždé bez problémů spojili vaše logo s vaší firmou, vašimi produkty a službami, je důležité, aby se jim snadno vrylo do paměti. Lidský mozek si snadněji pamatuje vizuální prvky než slovní spojení v názvu společnosti.

Jednoduché

V jednoduchosti je krása. V dnešní uspěchané době lidé nemají moc času nechat se rozptylovat zbytečně složitými věcmi. Pokud je vaše logo jednoduché, stačí pouze krátký okamžik, aby poznali jeho sdělení a dokázali ho vstřebat ho do své mysli. Jednoduché věci si lidé pamatují mnohem lépe. Proto by logo mělo využít jednoduchých symbolů, minimum barev a elementární písmo.
urviho-novinka-10-tipu-pro-navrh-uspesneho-loga-jednoduche
urviho-novinka-10-tipu-pro-navrh-uspesneho-loga-snadno-pochopitelne

Snadno pochopitelné

Význam loga by měl být jasný na první pohled, aby nebylo potřeba dlouhého vysvětlování co logo představuje a co znamená. Z loga by měl být patrný váš příběh, vaše hodnoty a vaše poslání, které dokáží zákazníky oslovit a zapůsobit na ně.

Rozpoznatelné

Pokud chcete, aby si lidé všimli vašeho loga vždy a všude, tak je důležité, aby bylo čitelné a dalo se snadno rozpoznat ve všech situacích. Nesmí splývat se svým okolím, do kterého je umístěné. Proto kvalitní logo využívá originálních kontrastních grafických prvků, které mu zaručují dostatečnou čitelnost.
urviho-novinka-10-tipu-pro-navrh-uspesneho-loga-rozpoznatelne
urviho-novinka-10-tipu-pro-navrh-uspesneho-loga-nadcasove

Nadčasové

Pokud budujete firmu, která má být stabilní nyní i za deset let, mělo by být i vaše logo nadčasové, aby bez problémů plnilo svůj účel v budoucnu a nebylo ho potřeba měnit. V dnešní době plné rychlých změn mají lidé rádi jistoty. Proto nadčasové logo, které nebude podléhat změnám trendů, vám pomůže vytvořit obraz stabilní firmy v očích zákazníků.

Funkční

Vaše logo budete používat v různých situacích i v různých médiích. Proto by mělo bez problémů fungovat na webu i při tisku a být čitelné v malých i velkých velikostech. Logo by mělo být funkční i v černobílé variantě například pro potřeby černobílého tisku, nebo razítka.
urviho-novinka-10-tipu-pro-navrh-uspesneho-loga-funkcni
urviho-novinka-10-tipu-pro-navrh-uspesneho-loga-upoutavajici-relevantni

Relevantní

Logo firmy by mělo reflektovat oblast podnikání a cílovou skupinu, na kterou se vaše firma zaměřuje. Jinak bude vypadat logo společnosti, která se specializuje na korporátní klientelu a jinak bude působit logo, které si klade za cíl oslovit mladé maminky. Ideální je, pokud logo v lidech vyvolává stejné pocity, jaké chcete, aby v nich vyvolávali i vaše produkty a služby. Chcete působit tradičně a důvěryhodně, nebo progresivně a energeticky, či zábavně a hravě? Pak by i stejným způsobem mělo působit i vaše logo.

Upoutávající pozornost

Vaše logo je nejdůležitějším vizuálním prvkem, který zákazníci vždy uvidí při komunikaci s vaší značkou. Proto by kvalitní logo mělo dokázat zaujmout jejich pozornost, přimět je na chvíli se zastavit a zamyslet se nad jeho sdělením.
urviho-novinka-10-tipu-pro-navrh-uspesneho-loga-upoutavajici-pozornost
urviho-novinka-10-tipu-pro-navrh-uspesneho-loga-originalni

Originální

Základním smyslem loga je ukázat, že nabízený výrobek, či služba je produktem právě vaši firmy. Proto by logo mělo být jedinečné, na první pohled lehce identifikovatelné, aby nesplývalo s logy vaší konkurence. Originálním firemním logem zajistíte pro vaše produkty a služby jasnou identitu na trhu.
Mít kvalitní logo se na první pohled nemusí zdát jako důležitá věc pro vaši firmu. Možná si můžete myslet, že logo pro podnikání není potřeba. Ale opak je pravdou. Logo je na trhu základním identifikačním prvkem každé firmy. Zákazníci si spojí vaše logo s vaší nabídkou služeb a produktů. To jak na ně logo působí, může ovlivnit jejich vnímání celé vaši značky.

Naše práce

S tvorbou úspěšných log máme několikaleté zkušenosti. Podívejte se na ukázky návrhů, které jsme připravili pro naše klienty.
urviho-navrh-firemniho-loga-adut
urviho-navrh-firemniho-loga-fritagro
urviho-navrh-firemniho-loga-bar-u-2-prdu
urviho-navrh-firemniho-loga-crystal-care-prague
urviho-navrh-firemniho-loga-esmarin
urviho-navrh-firemniho-loga-70-years-of-isp

Potřebujete navrhnout nové kvalitní logo, které bude důstojně reprezentovat vaše podnikání?